[ad_1]
فرارو-شایعاتی در مورد اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی فراری وجود دارد، اما اخیراً اطلاعاتی در مورد پتنتی از این شرکت منتشر شده است که نشان می دهد این سازنده ایتالیایی در حال توسعه پلت فرم کاملاً جدیدی برای اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی خود است. این یک برند است. .
به گزارش فراار، در اواسط سال گذشته، جان آلکان، مدیرعامل فراری تایید کرد که این شرکت اولین خودروی اسپرت صرفا الکتریکی خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد. به نظر می رسد فراری در حال پیشرفت در توسعه این خودرو است، زیرا این شرکت به تازگی پتنت یک خودروی الکتریکی جدید را به ثبت رسانده است. پلتفرمی برای خودروهای اسپورت که انتظار داریم پایه و اساس رقیب برقی آینده تسلا رودستر باشد. این پتنت همچنین ایده ای از طراحی آینده این خودرو را به ما می دهد.
این یک درخواست ثبت اختراع فراری برای یک طبقه و شاسی است که فضایی برای دو باتری دارد. یک واحد بزرگتر در عقب خودرو نصب شده است و یک بسته پهن پهن در زیر کابین نصب شده است که فضای کافی برای مسافران ایجاد می کند. هر دو باتری به کف مخصوص خود متصل می شوند که از شاسی اصلی خودرو جدا شده و از زیر به خودرو متصل می شود. شکل نمونه اولیه در طرحهای اختراع فراری نیز نشان میدهد که اولین مدل تمام الکتریکی این برند از طراحی خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی دور نخواهد شد. بستههای باتری و موتورهای الکتریکی در عقب خودرو قرار گرفتهاند و فضایی را که معمولاً برای موتور احتراق داخلی و گیربکس اختصاص داده میشود، اشغال میکنند.
اگرچه پیشرفتهای ثبت اختراع فراری نشان میدهد که پلت فرم جدید با در نظر گرفتن یک موتور کاملاً الکتریکی طراحی شده است، این شرکت میگوید این معماری فضای کافی را برای یک خودروی اسپورت هیبریدی مبتنی بر موتور احتراق داخلی بر اساس همان پایهها فراهم میکند. در سمت چپ. این احتمال وجود دارد که در اواسط دهه ما شاهد مدل هیبریدی دیگری از فراری باشیم، تقریباً در همان زمان که این شرکت اولین خودروی الکتریکی خود را عرضه می کند.
فراری می گوید فضای کافی در جلو و عقب پلت فرم برای قرار دادن موتور احتراق داخلی وجود دارد. اما با قضاوت بر اساس این تصاویر، پلتفرم دارای یک قسمت جلویی مشابه F8 Tributo و 296 GTB خواهد بود که به این معنی است که فضای کافی برای یک موتور بنزینی در جلو وجود ندارد. با این حال، اگر فراری یک موتور احتراق داخلی را روی این پلت فرم پیشنهادی قرار دهد، احتمالاً در پشت کابین قرار خواهد گرفت و از فضای محدودی در جلو برای قرار دادن موتور الکتریکی استفاده خواهد شد.
مدل های هیبریدی لافراری، GTB 296 و SF90 محصولاتی هستند که به عنوان خودرویی هیبریدی در دنیای پویا خودروهای اسپرت معرفی شده اند. جان آلکان در خصوص تولید خودروهای برقی از همکاری با برندهای فعال در این زمینه خبر داد و گفت: معتقدیم در صنعت خودرو همکاری با برندهای فعال و ایجاد برنامه های مشترک با آنها پاسخ مثبتی به ما خواهد داد. هنوز اطلاعاتی در مورد خودروی تمام برقی فراری گزارش نشده است، اما انتظار می رود این خودرو در رده خودروهای سوپر اسپورت قرار گیرد و شباهت زیادی به مازراتی MC20 داشته باشد.
منبع: auto express
ترجمه: مصطفی جرفی فرارو
[ad_2]