[ad_1]
فرارو-صنعت پهپاد به شدت به موتور الکتریکی متکی است، اما حرکت جالبی که این پهپاد ایجاد کرده است، پیشروی صنعت پهپاد است که برای انتقال نیرو به پروانه های دستگاه به جای برق، از هیدرولیک استفاده می کند. به عبارت دیگر، اکنون شاهد پرتاب اولین پهپاد هیدرولیک جهان هستیم که می تواند حدود 6 ساعت بدون وقفه پرواز کند و بیش از 800 کیلومتر را طی کند.
به گزارش فراار، اگرچه این پروژه هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است، اما شرکت انگلیسی تماس گرفت فلوکوپتر اولین پهپاد هیدرولیک جهان برای جایگزینی باتری ها و موتورهای الکتریکی با پمپ بنزین و موتور ساخته می شود. این ویژگی به این هواپیما اجازه می دهد تا به تداوم پرواز و برد قابل توجهی در مقایسه با دستگاه های مشابه دست یابد.
شکی نیست که باتری ها و موتورهای الکتریکی روزی وظیفه تامین انرژی همه وسایل نقلیه ای را که ما به آنها تکیه می کنیم، از خودروها گرفته تا کانتینرهای بزرگ، حتی هواپیماها را بر عهده خواهند داشت، اما واقعیت این است که بنزین و سایر سوخت های فسیلی همچنان کار می کنند. موقعیت قوی تر این سوختها با چگالی بسیار بالاتر، منبع ارزشمندتری نسبت به باتریهایی هستند که میتوانند موتورها را در فواصل بسیار دورتر و وزن بسیار کمتری را تامین کنند.
پس چرا یک کوادکوپتر وجود ندارد تا موتورهای کوچک سوخت فسیلی بتوانند به راحتی هر یک از روتورهای آن را به حرکت درآورند، در حالی که آسمان پر از هواپیماهای سوخت فسیلی است که از آسمان زمین عبور می کنند؟ مشکل این است که موتورهای گازسوز را نمی توان به طور دقیق توسط موتورهای الکتریکی کنترل کرد، در حالی که تنظیم فوری و دقیق سرعت هر روتور در یک کوادکوپتر برای پرواز پایدار و کنترل شده بسیار مهم است. عدم کنترل دقیق در هواپیماها که تنها وظیفه آنها ایجاد کشش در یک جهت است مشکلی نیست، اما در کوادکوپتر هر پره چرخان باید دائماً تنظیم شود تا در برابر حرکت بی پایان باد مقاومت کند و از کشش جلوگیری کند.
مطمئناً، یک موتور گازی روی یک پهپاد میتواند برای نیرو دادن به ژنراتوری که موتورهای الکتریکی را تغذیه میکند – رویکردی که در وسایل نقلیه الکتریکی اولیه مانند شورولت ولت استفاده میشد – استفاده کرد، اما فلوکوپتر آنها چیز جدیدی است. به جای موتورهای الکتریکی که هر پروانه را تغذیه می کنند، توسط موتورهای هیدرولیک چرخانده می شوند که با جریان بی پایان مایع هیدرولیک از طریق شیلنگ ها تغذیه می شوند. کلید عملکرد وعده داده شده پهپاد – هم از نظر پایداری هوا و هم از نظر بار محموله – ترکیبی از “موتور تایید شده هواپیمای سبک” با یک پمپ حجمی دیجیتال است که می تواند جریان سیال هیدرولیک را به داخل موتور کنترل کند. یکی از مزایای این روش دقت کافی برای رقابت با عملکرد موتورهای الکتریکی در قدرت بسیار بیشتر است. هر موتور هیدرولیک می تواند تا 129 اسب بخار قدرت تولید کند که وزن هر کدام کمتر از 5.5 کیلوگرم است.
Flowcopter در حال کار بر روی نمونه های عملی از پهپاد هیدرولیک خود است و اگرچه این ایده هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است و ظرفیت بار این پهپادها هنوز آزمایش نشده است، آزمایش های اولیه ثابت کرده است که این ایده بسیار کاربردی است. البته هر پروژه مسیر توسعه را طی خواهد کرد و در این راه آزمون ها و خطاهای زیادی وجود خواهد داشت، اما سازنده تاکید کرد که طراحی کلی این پهپاد شامل مواد اولیه مدرن خواهد بود.
این شرکت انگلیسی البته تاکید می کند که سایر تجهیزات پهپاد مانند پمپ های جابجایی مثبت دیجیتال، موتورهای گازی و مخازن سوخت به سبک موتورهای هیدرولیک آن نخواهند بود. به نظر نمی رسد. شرکت بریتانیایی Flowcopter ادعا می کند که این پهپاد می تواند تا 6 ساعت در فاصله 900 کیلومتری بدون سوخت گیری (یا گاهی اوقات تبدیل به یک پرواز پهپاد مانند یک هواپیمای بالدار سنتی) در هوا بماند. در پروازهای کوتاهتر، پهپاد میتواند محمولههایی تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم را نیز حمل کند. امکان دوم می تواند این پهپاد را به وسیله نقلیه ای کارآمد برای تحویل کالا در فواصل کوتاه در داخل شهر تبدیل کند زیرا نیازی به زمان شارژ طولانی بین پروازها ندارد و می تواند عملاً ترافیک را کاهش دهد.
منبع: gizmodo
ترجمه: مصطفی جرفی فرارو
[ad_2]