تهدید بعدی جهان؛ اگر آنتی بیوتیک ها موثر نباشند

[ad_1]

تهدید بعدی جهان؛  اگر آنتی بیوتیک ها جواب نداد //// ترجمه آقای اعتصادفرارو- رومن لاکسمینارایان عضو ارشد دانشگاه پرینستون و عضو هیئت مشاوره ریاست جمهوری در مورد مقاومت ضد میکروبی است. دکتر لاکسمینارایان، اپیدمیولوژیست، بنیانگذار مرکز دینامیک، اقتصاد و سیاست بیماری در واشنگتن و دهلی نو است. مطالعه او در مورد مدل های اپیدمیولوژیک بیماری های عفونی و تجزیه و تحلیل اقتصادی مقاومت دارویی در برابر سلامت عمومی توجه رهبران و سیاستمداران سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

او در گروه کاری پرزیدنت اوباما در مورد مقاومت ضد میکروبی خدمت کرد. او یکی از معماران کلیدی مرکز داروهای مقرون به صرفه مالاریا (AMFm) بود، یک مکانیسم مالی نوآورانه که برای عرضه داروهای ضد مالاریا مقرون به صرفه و کارآمد در سراسر جهان طراحی شده است.

وی در ابتدا شیوع ویروس کرونا در هند را زمانی که این بیماری کمتر از 500 نفر و تلفات کمتر از 10 نفر بود، پیش بینی کرد و گفت: بیش از 200 میلیون هندی به این تاج مبتلا خواهند شد و 1 تا 2 میلیون نفر به دلیل این بیماری کشته خواهند شد. اقدامات سختی در حال انجام است.


به گزارش فرار به نقل از فارین افرز، در مطالعه ای که در شماره ژانویه مجله The Lancet منتشر شد، محققان دانشگاه واشنگتن تخمین زدند که سالانه 1.3 میلیون نفر بر اثر عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک ها جان خود را از دست می دهند. این گونه عفونت ها سالانه افراد بیشتری را نسبت به ایدز، اسهال و مالاریا می کشند. مقاومت آنتی بیوتیکی بیش از هر بیماری عفونی دیگری غیر از کووید-19 و سل باعث مرگ و میر می شود.

مطالعات اخیر مشکل مقاومت آنتی بیوتیکی را روشن کرده و آنچه را که بیشتر متخصصان سلامت، محققان و پزشکان برای مدت طولانی می‌دانستند تأیید کرده‌اند: مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک یک عامل خطر برای بی‌مصرف دارو است. و این بحران بزرگ بعدی را برای سلامتی و رفاه ایجاد می کند.

با افزایش درآمد در سراسر جهان، استفاده از آنتی بیوتیک ها نیز افزایش یافته است، به ویژه در کشاورزی و دامپروری که در مقیاس صنعتی از داروها بر روی حیوانات استفاده می شود. چنین استفاده گسترده ای شرایطی را ایجاد می کند که به باکتری ها اجازه می دهد در برابر داروها مقاوم شوند.

مقاومت آنتی بیوتیکی می تواند عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی در سال های آینده باشد. در سال 2016، مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار اقدام جهانی برای حفاظت از آنتی بیوتیک های جهانی شد. با این حال، از آن زمان تاکنون پیشرفت کمی حاصل شده است. عدم اقدام به موقع منجر به عواقب جدی خواهد شد.

با بی اثر شدن آنتی بیوتیک ها، جوامع به مرگ و میر قبلی و کاهش امید به زندگی باز می گردند، جایی که جراحی های مرسوم، پیوندها و شیمی درمانی به دلیل خطر بالای عفونت صعب العلاج بسیار خطرناک تر می شوند.

جنگ ابدی باکتری ها و قارچ ها

توانایی باکتری ها در اجتناب از درمان به دوران مدرنی که از آنتی بیوتیک ها استفاده می شد، برمی گردد. قارچ ها مشتقات بسیاری از آنتی بیوتیک ها هستند و باکتری ها از زمانی که برای اولین بار روی زمین ظاهر شدند، حدود 3.5 میلیارد سال قبل از ظهور پستانداران در صحنه، با یکدیگر رقابت می کردند.

با گذشت زمان، برخی از باکتری ها مکانیسم هایی مانند دیواره های سلولی ضخیم تر و کمتر نفوذپذیر را برای مقاومت در برابر حملات قارچی ایجاد کردند که توانایی خنثی کردن آنزیم های تولید شده توسط قارچ را دارد، در غیر این صورت باکتری ها را از بین می برد.

هدف این باکتری جلوگیری از احتمال پمپاژ تهدید قارچی قبل از رسیدن به میتوکندری یا به نوعی محرک حرکتی سلول است. با این حال، مقاومت به طور چشمگیری در دوران آنتی بیوتیک ها افزایش یافت. این داروها به روش‌های زیر اثرات خود را خنثی می‌کنند: وقتی آنتی‌بیوتیک‌ها تجویز می‌شوند، می‌توانند با موفقیت بیشتر باکتری‌های عامل عفونت را از بین ببرند.

با این حال، حتی با حذف باکتری های حساس، باکتری هایی که می توانند داروها را خنثی کنند، زنده می مانند. با استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها، جمعیت باکتریایی به طور فزاینده ای از باکتری های مقاوم به دارو تشکیل می شود، مشابه این واقعیت که استفاده مداوم از علف کش ها در علفزار در نهایت منجر به علف های هرز پر از علف می شود.

در طول 80 سال گذشته، جوامع مختلف از آنتی بیوتیک ها در مقیاس صنعتی استفاده کرده اند. در مجموع، صدها هزار تن آنتی بیوتیک در سال نه تنها برای درمان بیماران، بلکه برای حمایت از تولید گوشت استفاده می شود، زیرا آنتی بیوتیک ها به تغذیه طیور، گاو و خوک کمک می کنند.

انسان ها و حیوانات اغلب باکتری های مشترکی دارند، بنابراین باکتری های مقاوم به دارو که در حیوانات تقویت می شوند می توانند به انسان منتقل شوند. در سال های گذشته، از هر ده میلیون باکتری، یک باکتری به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده است.

با این حال، با گذشت زمان، با استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها، باکتری های حساس به آنتی بیوتیک ها نمی توانند زنده بمانند و آنهایی که به آنتی بیوتیک ها حساس نیستند، زنده می مانند. در حال حاضر 10 تا 90 درصد از باکتری های عفونی به آنتی بیوتیک های موثر قبلی مقاوم هستند. در حال حاضر بسیاری از بیماران دچار عفونت هایی می شوند که با هیچ دارویی قابل درمان نیستند.

اقداماتی برای جلوگیری از فاجعه مقاومت آنتی بیوتیکی

عفونت های باکتریایی لاعلاج مردم را در همه جا، چه در کشورهای ثروتمند و چه در کشورهای فقیر، تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، بیشترین مرگ و میر ناشی از مقاومت دارویی در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا رخ می دهد. برخلاف کووید-19 که به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است، مقاومت آنتی بیوتیکی یک بیماری همه گیر کند است که به سرعت در حال گسترش است.

آسیب تجمعی ناشی از مقاومت آنتی بیوتیکی در طول سال ها احتمالاً بیشتر از قربانیان فعلی کووید-19 است. با این حال، مقاومت به آنتی بیوتیک هایی مانند کووید-19 توجه کافی را به خود جلب نکرده است. در حالی که کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​سالانه حدود 50 میلیارد دلار برای ایدز هزینه می کنند، هزینه جهانی مقاومت ضد میکروبی کمتر از 1 میلیارد دلار در سال است. بیشتر این هزینه های محدود در کشورهای با درآمد بالا متمرکز شده است.

با این حال، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از یک فاجعه (مقاومت آنتی بیوتیکی) انجام دهید. تولیدکنندگان کشاورزی، دام و طیور باید مصرف آنتی بیوتیک در محصولات خود را به شدت کاهش دهند. امروزه 80 درصد از آنتی بیوتیک های جهان به صورت صنعتی برای تغذیه میلیاردها مرغ، خوک و گاو که هر ساله پرورش می یابند استفاده می شود.

مصرف آنتی بیوتیک ها در هر مکانی شانس بیشتری برای بقای باکتری های مقاوم ایجاد می کند. تولیدکنندگانی وجود دارند که ثابت کرده‌اند می‌توان جمعیت زیادی از جوجه‌ها را بدون گنجاندن آنها در رژیم غذایی ثابت متشکل از آنتی‌بیوتیک‌ها پرورش داد. در ایالات متحده، از سال 2014، تعداد آنتی بیوتیک های مورد استفاده در کشاورزی، دامداری و طیور 40 درصد کاهش یافته است، در حالی که سلامت حیوانات کاهش نیافته است. با این حال، خیلی بیشتر می توان انجام داد.

اگر کشاورزان در ایالات متحده از آنتی بیوتیک ها در همان سطح کشاورزان اروپایی استفاده کنند، استفاده کلی از آنتی بیوتیک ها در ایالات متحده می تواند تا 50 درصد دیگر کاهش یابد. مقامات باید استانداردهای ایمنی زیستی را در مزارع، مزارع دام و طیور بهبود بخشند، ابتدا برای جلوگیری از عفونت حیوانات و سپس سرمایه‌گذاری در واکسن‌های جدید برای جلوگیری از بیماری، و کشاورزان و مرغداران را ملزم به اتخاذ شیوه‌هایی که اکنون در دسترس دارند با بهترین ابزارها دارند.

به بیان ساده، صنعت گوشت و طیور باید تلاش کند تا استانداردهای محدود مصرف آنتی بیوتیک را که در کشورهای اروپایی تعیین شده است، برآورده کند.

مصرف کنندگان همچنین می توانند با نیاز به گوشت بدون آنتی بیوتیک تفاوت ایجاد کنند. بسیاری نمی دانند که غذایی که می خورند از آنتی بیوتیک تشکیل شده است. علاوه بر این، جمعیت های انسانی باید استفاده بی مورد از آنتی بیوتیک ها را قطع کنند. محققان تخمین زده اند که 50 تا 70 درصد آنتی بیوتیک هایی که توسط انسان استفاده می شود نامناسب هستند. به عبارت دیگر، داروها حتی اگر به ایجاد مقاومت میکروبی کمک کنند، مزایای واقعی برای بیمار به ارمغان نمی آورند. در بسیاری از کشورها، آنتی بیوتیک ها بدون نسخه در دسترس هستند.

در عین حال، این کشورها مکان هایی هستند که دسترسی به پزشک در آنها دشوار است و آنتی بیوتیک ها می توانند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشند. پزشکان در بسیاری از نقاط جهان به طور ناکافی کووید-19 را با آنتی بیوتیک درمان می کنند، حتی اگر شواهد بالینی برای حمایت از استفاده از آن وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، در هند، مقامات بهداشتی تنها در ژانویه گذشته، تقریباً دو سال پس از شیوع بیماری عروق کرونر، آنتی بیوتیک ها را از فهرست داروهای توصیه شده برای درمان کووید-19 حذف کردند.

هر آنتی بیوتیک جدیدی که در آینده تولید می شود به سرنوشت آنتی بیوتیک های استفاده شده در گذشته دچار شده است، زمانی که دولت ها، مقامات بهداشتی، پزشکان و عموم مردم اهمیت پیشگیری از سوء مصرف آنتی بیوتیک ها را درک نمی کنند.

راه های کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها

مصرف کلی آنتی بیوتیک ها را می توان از دو طریق کاهش داد. اول، پیشگیری از عفونت به کاهش تقاضا برای آنتی بیوتیک کمک می کند. افزایش پوشش واکسیناسیون در برابر بیماری های باکتریایی و ویروسی ممکن است مفید باشد. به عنوان مثال، شناخت گسترده واکسن های آنفولانزای فصلی می تواند منجر به عفونت های باکتریایی شود و می تواند از تجویز صدها میلیون نسخه آنتی بیوتیک جلوگیری کند.

واکسن ذات الریه همچنین در کاهش عفونت ها و رفع نیاز نهایی به آنتی بیوتیک موثر است. واکسن های جدید علیه پاتوژن هایی مانند کلبسیلا و استافیلوکوک نیز باید ساخته شود. همانطور که دولت‌ها در طول همه‌گیری کووید-۱۹ به توسعه واکسن اولویت دادند، سرمایه‌گذاری سریع در تولید واکسن باید برای جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی کلیدی تشویق شود.

مقامات بهداشتی همچنین باید پروتکل های کنترل عفونت را در بیمارستان ها بهبود بخشند. تعداد کمی از بیمارانی که هر ساله در بیمارستان بستری می شوند، در حالی که در بیمارستان هستند، مبتلا می شوند. کاهش بروز این عفونت ها نیاز به آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهد.

راه دوم کاهش مصرف غیر ضروری آنتی بیوتیک هاست. یک آمریکایی، به طور متوسط، بیش از دو برابر بیشتر از یک اسکاندیناویایی معمولی آنتی بیوتیک در سال مصرف می کند. متخصصان مراقبت های بهداشتی باید به پزشکان آموزش دهند تا آنتی بیوتیک های کمتری تجویز کنند، معرفی آنتی بیوتیک های جایگزین از جمله داروهایی برای تسکین علائم سرفه و سرماخوردگی را ترویج کنند و از ابزارهای تشخیصی مناسب برای اطمینان از عفونت استفاده کنند.

دولت ها و بخش خصوصی نیز باید آنتی بیوتیک هایی را که دیگر کار نمی کنند با داروهای جدید جایگزین کنند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده سالانه نزدیک به 300 میلیون دلار برای مقاومت آنتی بیوتیکی هزینه می کند. با این حال، بودجه برای این امر در سطح جهانی پایین است، به ویژه در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، که احتمالاً کمتر از چند صد میلیون دلار است. تلاش‌های جدی برای تولید آنتی‌بیوتیک‌ها و واکسن‌های جدید احتمالاً نیازمند سرمایه‌گذاری حدود 10 میلیارد دلار در سال است تا اطمینان حاصل شود که آنتی‌بیوتیک‌ها سودمند هستند.

شرکت های خصوصی تمایلی به انجام این سرمایه گذاری ها به تنهایی و بدون حمایت بخش دولتی ندارند، زیرا آنها کار روی آنتی بیوتیک ها را یک سرمایه گذاری سودآور نمی دانند. واقعیت این است که هیچ جایگزینی برای سرمایه گذاری عمومی قوی در توسعه این داروهای ارزشمند که مراقبت های بهداشتی مدرن را ممکن می کند وجود ندارد.

علاوه بر گام‌های کلیدی که قبلاً توضیح دادم، دولت‌ها و بخش خصوصی باید اطلاعات و تجزیه و تحلیل مقاومت آنتی‌بیوتیکی را همانند پانل بین‌دولتی تغییر اقلیم و بحران آب تولید، به‌روزرسانی و به اشتراک بگذارند.

مشکل مقاومت آنتی بیوتیکی در بسیاری از زمینه ها از جمله پزشکی، بهداشت، تولید دارو، کشاورزی، آبزی پروری، آب و بهداشت رایج است. پیشرفت بدون جهت گیری مشخص در سطوح جهانی، ملی و محلی که همه این حوزه ها را در بر می گیرد، بعید به نظر می رسد.

کشورها به دلیل عدم آمادگی کافی برای مبارزه با کووید-19 فعلی هزینه زیادی پرداخت کرده اند. آنها نباید این اشتباه را برای بحران احتمالی بعدی خزش یعنی مقاومت آنتی بیوتیکی تکرار کنند. اگر امروز این موضوع حل نشود، مشکل تر خواهد بود.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

شرط بندی انفجار: راهی جدید برای کسب و کارهای اینترنتی
سایت شرط بندی کرش رویال: جایی برای تجربه‌ی هیجان و پیروزی
بهترین سایت انفجار: تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز برای شرط‌بندی آنلاین
سایت شرط بندی کرش رویال: جایی برای تجربه هیجان انگیز با بازی های انفجاری!
بازرگانی الکترونیکی؛ با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالا روید
انتقاد نات کوین: راهنمایی برای نقد و بررسی
تماس با ما