[ad_1]
فرارو-سدان Raytheon CC که سال ها پرچمدار سدان چانگان در بازار چین بود، اکنون در نسخه 2022 به فروش رسیده است. با این حال، تغییرات قابل توجهی در نسخه جدید چانگان ایجاد نشده است و طراحی همچنان شبیه به سدان هیوندای است.
به گزارش فراار، Raytheon CC دیگر پرچمدار سدان های چانگان نیست و UNI-V جایگزین آن شده است. اما همچنان در چین و برخی از کشورهای آسیایی محبوب است. قیمت تمام شده این خودرو در بازارهای جهانی از 15 تا 18 هزار دلار است که در مقایسه با رقبا منطقی به نظر می رسد.
مقایسه Raytheon CC 2022 با بازتابی از مدل قبلی خود نشان می دهد که تغییرات نسخه جدید تنها به سپر جلو و عقب ختم می شود. کابین نیز پنل تهویه، فرمان و اهرم دنده را تغییر داده است.
اما در مجموع نمی توان گفت چانگان بالابر جدیدی معرفی کرده است و به نظر می رسد که شرکت چینی عمداً تغییرات عمده ای در نسخه جدید ایجاد نکرده است تا به استفاده رایگان از خط تولید ادامه دهد.
چانگان ریتون سی سی یا هیوندای النترا 2018 چینی؟
حدود چهار سال از معرفی Raytheon CC چانگان می گذرد. سدانی که در تمام این سال ها توسط منتقدان طراحی شده بود تا او را به کپی برداری از اشکال طراحی خودروهای کره ای متهم کنند. با این حال، چانگان توجه چندانی به انتقادها نکرده است تا جایی که پرچمدار سابق سدان هایش با شباهت بسیار زیاد به خودروهای کره ای، دل خریداران چینی و آسیایی را به دست آورده است.
نگاهی گذرا به Raytheon CC را می توان نسخه چینی هیوندای النترا 2018 نامید. طراحی بدنه، فضای داخلی، شکل چراغ های جلو و عقب و همچنین خطوط و برآمدگی های کپی شده از نسخه کره ای.
هیوندای النترا مدل 2018
در این میان، تنها تلاش چانگان برای تغییر وضعیت، سپر، شیشه جلو و رینگ بود. اما این تغییرات اتهام کپی کردن طراحی Raytheon CC را از طرح هیوندای النترا 2018 حذف نکرد.
از نظر ابعاد نیز Raytheon CC تفاوت چندانی در طول، عرض و ارتفاع ندارد و به نظر می رسد چانگان همه چیز را برای نسخه کامل کره ای فراهم کرده است.
مشخصات فنی و راحتی مدل Raytheon CC 2022
چانگان از نظر فناوری تفاوت چندانی ایجاد نکرده است و موتور 1.5 لیتری توربوشارژ JL473ZQ7 هنوز هم دیده می شود. موتوری که قادر به تولید 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است.
گیربکس این سدان از نوع گیربکس 7 سرعته دوکلاچه است که در مقایسه با گیربکس های خشک مشکلات کمتری مانند پیش گرم شدن را به راننده وارد می کند.
مصرف سوخت این خودرو 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است و باک آن نیز 62 لیتر گنجایش دارد. وزن Raytheon CC به 1460 کیلوگرم می رسد.
کروز کنترل، هشدار خروج از خط، گرمکن و خنک کننده صندلی های جلو، دوربین 360 درجه، سیستم پانوراما 360 درجه، فرمان الکترونیکی برقی (EPS)، سانروف پانوراما، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های برقی، سیستم صوتی و کروز کنترل AM3D، کروز کنترل برقی ترمز دستی با AutoHold، سیستم نظارت مستقیم بر فشار باد لاستیک، کنترل پایداری الکترونیکی – از ویژگی های این سدان چینی است.
عکس مدل Changan Rayton CC 2022
[ad_2]